Music

Thursday, August 21, 2008

Aznil Hj Nawawi


Aznil dan anak-anaknya

Saya begitu gemar menonton Macam-Macam Aznil, hosnya sudah tentu Aznil Hj. Nawawi. Kekadang melihat aksinya itu membuatkan saya merasa pelik, bagaimana umurnya 45 tahun boleh lagi terlompat-lompat dan menari pelbagai jenis tarian (yang saya tengah tonton sekarang ialah dia menari lagu Hindustan). Kelakar sungguh.

Aznil sememangnya memang tidak tahu malu. Dengan aksi yang bersahaja begitu membuatkan penonton teruja untuk menonton aksi dan perkataan yang keluar dari mulutnya. Sebab itulah kami sekeluarga akan sentiasa menonton di depan tv untuk menonton Macam-Macam Aznil.

Saya juga suka menonton 'Jangan Lupa Lirik' dan jangan terkejut (semestinya orang tak terkejut la) saya juga suka menonton 'Tom-Tom Bak. Sememangnya Aznil adalah seorang yang versatile. Beliau mampu mengacarakan. Bait-bait penggunaan patah perkataan, ungkapan dan gaya bahasa membayangkan Aznil seorang pengacara yang berilmu dan membaca. Aznil ialah seorang pengacara yang “versatile”, keletahnya menghiburkan. Pengamatannya terhadap konsep acara tv dan interaksi dengan peserta mampu mempesonakan sesiapa yang mendengar.

Sememangnya Aznil memang berbakat sebagai pengacara, pelakon, pelawak, DJ...apa lagi???Hehe...

No comments:

Sekadar Hanya Cetusan is Proudly Powered by Blogger

Sebarang komen layangkan ke pumpkin254[at]gmail.com