Music

Thursday, August 21, 2008

Maya Karin dan suami



SAMA PADAN: Maya Karin bersama Steven David Shorthose atau namanya Islamnya, Muhammad Ali, 38, selepas pernikahan mereka di sebuah pusat percutian terkemuka di Itali, kelmarin. Pasangan itu dinikahkan Imam Abdullah yang berasal dari Algeria di Villa Corte de Lago, kira-kira jam 11 malam (waktu Malaysia). Amboi, bertuah betul omputeh ni ye, dapat menawan hati Maya.

Fakta menarik:

1. Maya & Muhammad Ali mula berkenalan semasa menemani adik Maya yang belajar di Garden International School. Pada masa itu, Muhammad Ali adalah seorang guru matematik.
2. Steven telah memeluk Islam 4 tahun lalu.
3. Mulai 2 tahun lalu, barulah mereka sama-sama merancang kehidupan sebagai suami isteri.
4. Nama Muhammad Ali dipilih sebab ianya satu simbolik kepada semangat perjuangan pengusti terkenal Muhammad Ali.
5. Maya Karin tertarik dengan Muhammad Ali sebab karakternya ada sense of humor dan mampu buat Maya ketawa.
6. Majlis perkahwinan akan diadakan secara sederhana di Bellagio selama dua hari iaitu 9 dan 14 Ogos di sebuah villa persendirian milik famili Muhammad Ali. Maya akan memakai busana ciptaan Saiful Bahari untuk majlis kahwin di Itali dan busana Radzuan Radzwill untuk majlis di Kuala Lumpur.
7. Majlis itu khabarnya akan diadakan di sebuah tasik indah di kota raya Itali kerana bakal suaminya itu berasal dari negara tersebut.
8. Untuk rakan-rakan dan media pula akan diadakan pada 29 Ogos di Kuala Lumpur. Upacara akad nikah akan disempurnakan oleh Imam Abdullah dan dihadiri oleh 70 orang.
9. Pengumuman ini akan memadamkan segala gossip negatif skandal Maya dengan beberapa orang VIP.
Kredit

No comments:

Sekadar Hanya Cetusan is Proudly Powered by Blogger

Sebarang komen layangkan ke pumpkin254[at]gmail.com