Saturday, November 15, 2008

Penanaman Cendawan di Rumah

Cendawan yang ditanam di rumah telah bercambah satu demi satu botol...oleh kerana cendawan ni adalah foveorite, selalunya kitorang membeli sahaja cendawan, agak mahal dah sekarang sehingga RM18 sekilo...kali ini, dengan penanaman cendawan ini, kitrang tidak perlu lagi membeli sebaliknya perlu menuai cendawan tersebut di belakang rumah sahaja. Penanaman cendawan ini tidaklah memakan masa yang lama...you all tengok gambar-gambar cendawan di bawah...sekarang, masak apa-apa pun dicampurkan dengan cendawan termasuk membuat cengkodok...huhu...sedap ooo...Nanti dah puas makan karang barulah jual ke pasar...dalam perancangan lagi...Benda ni tak perlukan ruang yang besar, jadi kalau kawasan rumah kecil pun boleh juga, itupun kalau korang berminat...


Botol-botol cendawan ni...


Ayoo...bestnya tengok die dah kerinting-kerinting tuh...


Ni satu botol je tapi percambahan cendawan tu banyak...


Ni masa die kecik lagi ni...

3 comments:

aNIe said...

Dulu akak pun tanam cendawan...memula frust aje sebab dia tak naik2...tapi bila kene hujan...esok tu dia bercambah...geram tengok...

srisufi said...

salam kenal dari sri

sri suka sesangat makan cendawan..yummy..
add sri:

http://www.srisufi.blogspot.com

TERA said...

salam... mmg best cendawan ni, tera pun suka

Sekadar Hanya Cetusan is Proudly Powered by Blogger

Sebarang komen layangkan ke pumpkin254[at]gmail.com