Music

Tuesday, January 20, 2009

Aku sudah berada di sini

Buat kesekian kalinya, hari ini aku telah pun berada di tanah besar Semenanjung. Nampaknya mungkin aku telah ditakdirkan untuk menetap di sini, buat sementara waktu. Walau macammanapun perancangan yang telah kita buat, ia hanyalah perancangan kita sebagai manusia semata-mata. Akhirnya Allah juga yang menentukan hala tuju kita di dunia ini. Setelah berusaha, kita perlu redha dan bertawakal dengan kehendaknya. Mungkin ada hikmah di sebaliknya, mana kita tahu kan???

Erm, sekarang ni aku berada di cc di suatu tempat di PKNS, tempat dulunya aku selalu berkunjung ke sini dengan kawan-kawan. Aku ke cc semata-mata untuk melawat blogku ini, rindu sungguh untuk berblog, sememangnya aku adalah blogger yang tegar...:). Aku juga rindu untuk menjengah mendengarkan khabar dari blog-blog kengkawan, jika ada masa aku akan berjalan-jalan ke blog kengkawan ok...

Aku di sini, sebagai penganggur yang kehormat, berasa sungguh bosan duduk di rumah seorang diri. Tu baru sehari terperuk kat umah, belum lagi hari-hari seterusnya. Apa lagi yang kubuat, lepas buat sarapan, kemas-kemas rumah sikit, basuh baju, tengok tv, serasa berserabut sungguh kepala otakku. At last, aku capai handbag untuk berjalan-jalan membuang masaku di luar. Actually bukannya best pun, dah la kena jalan-jalan sensorang...erm...nak wat cemana, nak jumpa kengkawan, sume dah ada komitmen masing-masing kan???

Sebenarnya, aku nak jugak upload gambar-gambar yang best yang telah aku ambil semasa dalam perjalanan ke sini, tapi tertinggal pen drive la pulak. Apa pun kengkawan sekalian, doakan aku yang terbaik ok...semoga aku mendapat pekerjaan yang sesuai buatku... Amin...

12 comments:

MiSyaJanah said...

welcome back dear!!!!
wahhh.....i miss u yani.....
hhuhuh....
lamanya ko menyepi...
alhamdulillah ko selamat smpi di sana.....
aku doakan ko cepat dpt keja arr...
chayo..chayo...dear.....
muahhhh

Yanmie said...

uwwaaa...windu nie sebenarnya..welcome to the club (housewife)..ehehe..boring2 tu meh ler dtg umah yan nie..bknnya jauh pun..lepak2 kat sini..

pink_butterfly said...

ibu ckp, ibu anggap ja kakak p sna mcm g stdy dlu2, klu nda nti ibu sedey...muahahaha...

best la kunun stay d sna?kuang3...
slamat mjd surirumah yg tegar lak lps ni!

SRISUFI said...

:)

hehehe yang ku tunggu muncul jua akhirnya...

cemaner umah baru ok tak???

kesian sungguh dia terpaksa ke cc...gigih demi utk sebuah persahabatan kan...


errmmm...tak per nanti kita roger2 k...tak jauh mana pun s.alam tu


enjoy tau

~ mizzAmy ~ said...

~ kat shah alam ker ni? wah, dah dekat dah. tapi amy kat KL la. :) ~

aNIe said...

Selamat kembali ke tanah besar Yani...

Yani kat Shah Alam ke? Jom kalau bosan2...ada masa kita jenjalan kat bandar...

julietchun said...

slmt dtg ke kg ku,bersenang2 ler ko kat umah dulu, pasni ade ler tuh kejenya.

@e_da said...

wahhh dah selamat jumpa kekasih hati yerr.. jgn boring2 cik abang ada... insya allah nti dapatla keje tu...



psssttt:- baby ida dah ada g yg berdegup, kepala kaki n tangan semua.. i'm so happy.. syukurrr alhamdulillah...

Sifu Mirza said...

yanni..

buatlah semenanjung ni macam rumah sendiri...

:-)

kalau jalan sorang tu, cuba untuk jangan pandang belakang...

Kapten Luffy said...

cari keja cepat2... hehehe

a.b geldofg said...

gi balik ambil pen drv !

cendawanintim said...

cepat2 upload gambo!!:)

Sekadar Hanya Cetusan is Proudly Powered by Blogger

Sebarang komen layangkan ke pumpkin254[at]gmail.com