Music

Friday, January 2, 2009

Pos laju yang hampeh...

Salam semua...hari ni dah 2 Januari 2009 kan...cepatnye masa berlalu, teringat lagi suatu masa aku berlari-lari anak di gigi air bermain-main ombak di persisiran pantai nan indah itu...huhu...merepek lakAnnoyed And Disappointed

Awal pagi sebelum gi keje, gi post office dulu ambil parcel yang hubby antar sabtu lepas, pos laju tau...hubby dah track number code die tu bagitau yang parcel tu dah sampai kk sejak hari ahad lagi, maknanya sehari jer parcel tu ambil masa dari untuk sampai ke post office kk dari kl tuh...senin cuti kan, aku paham la...aku tunggu-tunggu lagi hari selasa dan rabu...tapi tak sampai-sampai juga..hubby aku dah tension dah sebab parcel tu sebenarnya berisi sim card line baru yang dibelinya, untuk kami bergayutan macam tarzan kat teponCouples...Laki aku risau gak la dah la sim card tu line, kut kut la tetiba ada orang terkidnap sim card tu dan guna sekali bil laki aku yang kena bayar, naya...

Nak dijadikan cerita, awal pagi sebelum pukul 8.oo pagi lagi aku dah terconok kat depan bangunan pos laju. Aku masuk dan terus memberikan tracking code parcel tersebut. Aku cakap 'Cek tracking code tu bagitau hari Ahad lagi dah sampai parcel tu nape tak sampai-sampai lagi?' pas tu die cakap 'Ahad cuti', aku lak balas 'Ahad dan Isnin memang cuti tapi hari Selasa dan Rabu kan tak cuti?'. Pas tu die diam dan masuk ke dalam ruang penyimpanan kat belakang...sesambil menunggu aku membaca novel jap...

Lama gak aku tunggu tu dekat setengah jam baru die kuar...aku tanya di mana dia jumpa parcel tu... pas tu die cakap 'Parcel ni dah dimasukkan ke dalam bungkusan yang tak dapat dihantar, jadi sebab tu kena punggah banyak barang yang lain dulu'. Aku terkejut. Aku tengok alamat dah ok. Aku tanya lagi 'napa tak dapat antar?' dia jawab 'sebab banyak barang lain yang kena dihantar'. Pas tu aku cakap ' abis barang saya ni bukan barang yang kena hantar ke? barang ni pun bayar jugak, kan'. Dia diam je...Pas tu aku blah dari situ...

Isy...geram betul aku rasa. Abis kalau cam gini la kerja memang teruk la...entah-entah banyak lagi barang-barang lain yang senasib dengan aku...mungkin sebab barang-barang lain yang dihantar lebih mahal kut kos die dari barang aku nih, RM10, tapi tu kan dah memang tugas diorang...apesal pula nak main pilih-pilih pulak???Oh Jeez


p/s : Sori la kepada mereka yang bekerja kat bahagian pos laju kalau terasa yer..aku cuma nak meluahkan perasaan panasku ni aje...

12 comments:

Adam said...

hairan jugak kan? kenapa servis syarikat swasta kini semakin hari semakin lembap dan tidak mesra pelanggan? Dakjaat pun terkena gak ngan teller bank yang kurang hajar.. You plak kena dengna post office yang memnberikan alasan yang tidak munasabah "banyak barang lain kena hantar" ..

siapa yang yang suka menunggu lama2? bukan takleh bersabar kan? You dah bagi dorang masa selasa dan rabu tapi bile pergi collect jer parcelnya takde.. mau tak hangin dahlah barang tu berharga. Rite?

Huu ... Kalau la Pihak Unit Aduan Pejabat Post KL bace ni .. ambillah tindakan terus..

Pape pun .. bawa tenangkan diri tu .. tunggu buat seketika lagi... =)

yani_worldpeace said...

tak tau la kan, pos laju tu swasta ker??? memang geram la tadi...anway thanks for the words k...

~ mizzAmy ~ said...

~ uish.. hampeh nya dia leh ckp camtuh. kalau amy la, harus amy marah kaw2 kat org tuh. ~

Adam said...

post malaysia ni dulu kepunyaan penuh Kerajaan Malaysia tetapi ada unit penswastaan nak swastakan post malaysia ni maka diswastakanlah sebab ianya tak macam IJN yang berkhidmat sepenuhnya utk membantu golongan berpendapatan rendah .. jadi tak infect apa2 sangat pun .. tup2 dah jadi swasta punya company boleh plak buat kerja slow macam siput ba** .. ade ke patut?? ...

Adam said...

yer yer .. betol tu .. dorang tu ingat kita ni customer boleh dorang nak control .. pelanggan la yang berkuasa dan bos kepada segala perniagaan.. kalau kerja tak ikhlas mmg jadi la macam dorang tu cik yani ... eh?! satu tindakan yang cukup bijak kalau u repot kat agensi akhbar .. kenakan dorang cukup2.. biar dorang serik nak buat kerja sambil lewa... kalau sambil lawa tu takleh pakai punya staff..wakakakakakkaa! ;p

julietchun said...

Aku penah kena, anta dokumen penting pakai pos laju,seminggu ko dari KL ke Terengganu, kalo aku anta naik beskal pun baru 2ari rasanya dah sampai ke sana. Leceh dan letih ngan poslaju.

SRISUFI said...

huhuhu...nampaknya timbul 1 isu di sini...

salah siapa ek??lambat tu punca sikap malas ke @ faktor cuaca?

hehehehe

ada ke alasan tak jumpa alamat lak...agak nye umah mu jdi 'halimunan ' jap ..

CaBaiKeRinG said...

sabaq sajalah....labu...

lawa belog hang... nanti mai ajaq sikit macam mana nak bagi lawa...

huhuhuh

Sifu Mirza said...

saya dah kena beberapa kali dah yani..

malas nak cerita..
kang cerita kata kita tak paham mereka...

utk mengubat hati.. saya pakai jer mana-mana syt kurier yang takda kena menggena dengan pos malaysia ke, pos laju ke, pos express ke...

bukan aper...

takuttss.. takuutss??

ya takut... belum sempat kita bagi 'feedback' kat mereka utk improve service.. kita pula kena 'lecture' nanti..

:-)

naz ilyn said...

salam...

tak sesempurna yang diharapkan...

Sitie BUm BUm said...

tak patut tol!

MiSyaJanah said...

yan....klu aku..aku marah tu org berabis....biar dia sanaaa....suka2 ati dia jak....bukan tidak byr pun..lagipun da mmg keja dorg kan....huhuhu..kin panas jak dorg ni!!..naaaa....geram sdh sy...hahahhaha

Sekadar Hanya Cetusan is Proudly Powered by Blogger

Sebarang komen layangkan ke pumpkin254[at]gmail.com