Wednesday, December 24, 2008

Menjawab tag dan award dari Misya

Misya telah memberikan saman sebanyak dua tag untuk aku jawab...Aku masukkan kedua-dua jawapan la untuk post ni okeh...

Tag 1

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
~ Family of course

2. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?
~ jap ah...kena pikir dulu ni??? hmm...rahsia la..maluCover Up

3. Di manakah tempat impian perkahwinan kamu?
~ di rumah jak laa...

4. Berapa lama anda rasa hubungan kamu berkekalan?
~ selama-lamanya...

5. Adakah anda dilamun cinta?
~ yup

6. Di manakah restoran terakhir kamu makan malam?
~ ha..ni susah la mo cakap, kena pikir dulu...jarang la makan di luar
nih...hmm...Pizza Hut di KK

7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?
~ buku terakhir???Majalah boleh tak? Majalah Wanita

8. Apakah nama penuh kamu?
~ panggil yani jer laa...:)

9. Kamu lebih senang dengan mak atau ayah?
~ dua-dua la...

10. Namakan seseorang yang kamu ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup anda?
~ siapa ya? aku nak berjumpa dengan Dr Mahathir boleh tak???

11.Sebutkan 8 nama sahabat yang paling rapat dengan kamu? ( in no particular order )
1..Kak Wan
2. Ibal
3. Nozie
4. Jaz
5. Jan
6. Liza
7. Ita
8. Rabi

12. Adakah kamu mencuci pakaian anda sendiri?
~ idak la...washing machine la yang basuh...hehe

13. Tempat yang paling seronok kamu mahu pegi?
~ mo gi bercuti lagi, gi kaki gunung...pas tu nak gi langkawi...dah lama tak bercuti nih...hurm...balik-balik gi langkawi tu best tul...

14. Pelukan atau ciuman?
~ Miss my hubby la...bila la nak jupe balik nih???

15. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu.
a. nama panggilan Misya
b. berumur 26 thn. betul ka?
c. keja di labuan tapi urang kk...betul ka? kk bahagian mana ye?
d. unpredictable??? she said that...
e. cute and adorable...

16. 8 perkara yang amat saya gilai
~ travel dan bercuti. beshnya bila la mo jenjalan nih...
~ baca novel yang besh (yang tak besh dikecualikan)
~ nengok wayang - specially cite antu dan ganas...budak-budak tak bole bawa
dikhuatiri menangis dan takut..huhuhu
~ baca resepi n apply...latest hobi nih...
~ makan...kalau duduk depan tv keja mengunyah jak...hehehe...
~ tepon hubby
~ mandi di kolam air panas...
~ apa lagi ye??hurmmmm...

17. 8 perkataan yang sering di ucapkan
1. Eiii..
2. e'eleh
3. Malas la…
4. Kurang asam betul…
5. Sabar jak…
6. Ya ka??
7. ala...
8. Hish…

18. 8 buah buku yang paling terbaru dibaca
1. Buku karya ...... 'Kalau itu takdirnya'...menangis terguling-guling aku
membacanya...
2. Harry Porter - still in progress
3. Majalah Pengantin
4. Majalah Wanita
5. Introduction to Remote Sensing

19. 8 lagu yang saya boleh dengar berulang kali
1. Siti Nurhaliza - Wanita
2. Kelly Clarkson - Because of You
3. Pussycat Dolls - Buttons
4. Britney - Sometimes
5. Rossa - Wanita yang kau pilih
6. Irwanshah - Heart
7. Full House - I think I love you
8. lagu-lagu hindustan yang besh...

20. 8 perkara yang saya pelajari tahun lalu
1. Belajar untuk bersabar kalau belum lagi mendapat apa yang diinginkan
2. Belajar untuk terus berusaha menuju kejayaan
3. Ignore je apa cakap-cakap orang pasal kita...biar sampai terkoyak mult diorang
tuh...
4. jangan la terlampau berbaik dengan orang, karang di'ngap' nya kita pulak
5. tepati janji
6. belajar control diri
7. biarlah rahsia

21. 5 orang utk di tag

Nak stop sampai sini jer la...bloggers pun dah mula nak bercuti balik kampung...bz bercuti la katakan...so kite tak nak la mengetag buat masa nih...



Tag 2
~~~~~~~Your name/surname:


~~~~Right handed or Left handed?


~~~ Fave letter to write:



aku sukakan "S" sebab ia bermaksud success dalam segala bidang yang aku ceburi...Gambatte!!

~~~ Least fave letter to write:

"Q" itu unik dan ada style...Urm...

Write "The quick brown fox jumps over the lazy dogs"..Ni lah tulisan aku...Hmm...aku kurang juga menggunakan tangan untuk menulis dan selalu menggunakan keyboard je...tulisan aku ni kengkadang tersenget-senget, pas tu kena ikut juga tuh, taim besa-besa tu ok la, tapi taim dalam sejuk yang menggigil tu, tulisan aku boleh ter'jam'sekejap...terasa macam tak reti menulis pun ada gaks...pastu kan, aku perlu ada alas kat bawah kertas tu...hurm....panjang lak penerangan pasal tulisan aku ni yerk...

Who to tag : sama seperti jawapan di atas...

jadi mISya, diharap berpuas hati dengan jawapan tag ni yer...


Award dari mISya






Wah...aku dapat award lagi "Award Paling Sporting 2008/2009" daripada mISya . Award ini diterima sebab cik mISya mengatakan bahawa aku ni sangat-sangat la sporting...dan sentiasa memberikan tindakbalas or respon kepada hasil2 karya atau entry blogger2 yang lain. wah... bestnya mISya...SmileyCentral.comtengok ni aku gelak dah tergolek-golek dah...heheh...

5 comments:

::SRISUFI:: said...

hiks..hikss
amacam ayahbonda sehat tak??

sri akan publish tag 25hb..huhuhu sama ngan tag lain tuh...
banyak tul lah saman

hehehe

ab geldofg said...

thniah dpt tag n award

MiSya said...

Hhahahhaa...tq yani ku sayang..ko mmg la sgt sporting...huhuhuhu..

senyum2 sdh aku ca jawapan ko dlm tag tuh ...hahhahah...

wah...yg ttng aku tu..sumanya benarrrr......wah..bijak sekali...hihihi

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

tag? name tag ke price tag?..hehheheh

yani_worldpeace said...

SriSufi : ayahbonda ada sedikit batuk-batuk, cuaca di sana berhabuk, lain dari di negara sendiri

--------

ab geldofg : thanks ye

--------

MISya : ya bah...dua tag ko suda kujawab, ndak ada hutang lagi ah...0-0...hihi

--------
akupentoi : mana-mana je ikut definisi masing-masing...ahaks...

Sekadar Hanya Cetusan is Proudly Powered by Blogger

Sebarang komen layangkan ke pumpkin254[at]gmail.com