Wednesday, December 31, 2008

Tahun Baru Menjelma Lagi


Berlalu sudah 1 Muharram dan kurang 24 jam lagi kita akan melangkah ke tahun baru. Bagai sekejap sehaja masa berlalu meninggalkan kita...teringat pula dengan lagu Demi Masa (Raihan)... Azam tahun ni dah tercapai ke? Kalau dah tercapai, Alhamdulillah...kalau belum, nampaknya kenalah diextendkan ke tahun depan pulak...walaupun sedih, tapi kenalah berusaha keras lagi dan bertawakal...semoga tahun 2009 ni adalah tahun yang bertuah untukku dan segala impian yang ingin kukecap akan menjadi kenyataan...Amin...

Sebelum menjelangnya tahun baru ini sebaiknya kita merenungkan kesalahan yang telah dilakukan pada tahun ini dan list satu-satu apa yang akan aku capai pada tahun depan...Aku juga turut melistkan apa yang telah aku lakukan pada tahun ini supaya aku tidak lagi lakukan pada masa akan datang...Nak buat macammanakan? Sebenarnya kesilapan kita lakukan pada masa silam akan lebih mematangkan kita...dan ia boleh dijadikan panduan supaya kita tidak lagi mengulangi kesilapan yang sama.

Tahun depan bermakna umurku akan bertambah satu angka lagi...nampaknya agak lama sudah aku telah hidup di atas muka bumi ini, melebihi suku abad dah...hah...


Ni adalah kad-kad yang diberikan oleh teman-teman blogger...

kad dari tera


Kad ni dari eida

kad ni dari yan

dari SriSufi


Terima kasih kengkawan di atas persahabatan maya yang terjalin ini...Terimalah kad di atas sebagai tanda ingatan dariku buatmu...cewahhh...Blowing Kisses
.
.
.
.
.

Kepada kengkawan sekalian ble share impian yang terpaksa diextendkan ke tahun depan???

Selamat Tinggal 2008 - Selamat Datang 2009!!!

15 comments:

::SRISUFI:: said...

salam my dear yanie...

hurrmmm critatentang tahun baru setiap kali rasa kesal dan sedih berlegar2...beita tv semalam membawa sri menyoroti kesah deritanya rakyat Palestin yang diserang pada 27 disember 08 lalu...apa yang mampu kita lakukan??

hanya doakan mereka...serius...tidak ceria dengan semua ini...

yani_worldpeace said...

srisufi, kisah dengan apa yang berlaku di palestin sepertinya kita tidak mampu untuk berbuat apa-apa, selain menembak sekutunya tu, amerika...yang selama ini menyokong zionis kejam tersebut...

Yanmie said...

salam..hehehe..umur tu menigkat ke berapa tahun tu???...

julietchun said...

Masih ada yg lom tercapai, tapi ada gak sesuatu yg tak penah aku sangka bleh jadi tapi dah jadi skang ni,syukur padaNYA.

~ mizzAmy ~ said...

~ hajat paling tak tercapai ialah hajat nak kawin. hehehehe.... tak kawin2 lagik nih. so, extend ke tahun depan. if tahun depan tak kawin lagik. extend lagik to 2010. dan seterusnya la... hehehe... ~

iina said...

Yani

perjuangan akak belum selesai so mmg kena bring forward ler..

happy new year k

Monkey D Luffy said...

selamat thn br

Sifu Mirza said...

yani...

salam 2009 buat awak & famili..
moga terus sukses & berbahagia hendaknya..

saya doakan awak terus berjaya mengapai impian di hati..

:-)

yani_worldpeace said...

Yan : nak tau betul-betul ke pura-pura???kui kui kui...

---------

juliet : seronoknya kalau kita dapat capai apa yang tidak disangka, dan juga sedih sungguh bila apa yang kita sangka kita dapat sekali tak dapat pula...huhuhu

---------

mizzamy : sabar dan usaha, ada jodoh tak ke mana...semoga tahun depan ni ada berita best darimu...hehe

---------

kak iina : ya kak iina, teruskan berusaha nak gapai phD tuh...cayalah...

---------

Luffy : Selamat tahun baru juga....

---------

sifu : salam 2009 juga buat sifu sekeluarga...terima kasih di atas doa sifu...

aNIe said...

Selamat Menyambut Tahun 2009 Yani...

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

aku tak pernah berazam...salahkah aku tanpa azam?

ab geldofg said...

azam dungun aku tau lah...heheheeh
slamat thn baru :)

ei_da.. said...

salam yani... terima kasih yerr.. nanti ida ambil kad ni... selamat tahun baru buat yani.. moga impian tahun ini akan tercapai....

Dakjaat™ said...

banyak kenangan 2008 kan? hehehe! selamat tahun baru ! =)

yani_worldpeace said...

kak aNIe : tak pernah berazam? tak salah tapi kalau ada azam lagi la baik...hehe

--------

ab : azam dungun???

--------

eida : sama gak dengan kite...salam tahun baru yer...

--------

Dakjaat : erm, terasa cepat jer masa berlalu, semoga tahun 2009 memberi sinar cahaya kepada kita...

Sekadar Hanya Cetusan is Proudly Powered by Blogger

Sebarang komen layangkan ke pumpkin254[at]gmail.com